במאמר זה אסקור את ההיבטים של מבנה האצבעות כף הרגל עם מבנה האישיות, דפוסי החשיבה וההתנהגות אשר מביאים "לתוצר הסופי" – של האדם השלם.
המאמר אינו בא במקום אבחון מקצועי, שכן זה, כולל תשאול מעמיק ובדיקת כל יתר האמצעים לחיווי והבנה של האדם. כמו כן יש לקחת בפרופורציה את הכתוב שכן לא מדובר על מדע או אבחון מדויק.
אצבעות – מה הן מגלות?
מבחינה כללית ניתן לומר שהאצבעות מעידות על האינטליגנציה של האדם, רמת משכל, מיומנויות מושגיות ולימודיות, ארגון, זיכרון, יצירתיות ועיבוד מידע. מצב האצבעות וצורתן מספר לנו איך האדם משתמש באינטליגנציה שלו – למשל: איך הוא לומד.. ואין מדובר על לימודים פורמליים או רק היכולת לאסוף מידע.
אצבע מס 1– בוהן-
מסמלת ומבטאת אינדיקציה לרמת החשיבה, רמת הבקרה, כיצד אנו תופסים את עצמינו ואת הסביבה. גודל הבוהן והכרית מאוד חשובים. ככל שהבוהן גדולה יותר, ושאר האצבעות יחסית קטנות, חשיבתו של האדם שולטת, וכאשר אנשים האלה חושבים אינם יכולים לעשות שום דבר אחר.
בוהן קטנה-בצורת חרוט הינה סימן לנטייה לשינויים מצב רוח ועד מאניה-דפרסיה. אנשים שנוטים לדיכאון, מעדיפים לא לחשוב, חשיבה מדכאת אותם, מעדיפים לפעול ולחוות. זה אנשים שמתחפרים בעולם המוכר ולא בנויים לספוג דברים חדשים.
אם יש מרווח בין הבוהן לאצבע השנייה– אז זוהי עדות לעצמאות החשיבה, זיקה לחופש וחוסר תלות, יכולת הפרדה בין התחומים שבהם עוסק האדם.
בוהן ארוכה מהאצבע השנייה תעיד על נטייה לחשיבה לוגית ואנליטית=זיקה למדעים מדויקים. זהו אדם שתמיד יחשוב פעמיים לפני שיפעל.
בוהן שנוטה כלפי שאר האצבעות-אובדן עצמאות חשיבתית, קשיים בריכוז. אדם שיזדקק לחיזוקים ואישורים מהסביבה ותמיכה נפשית ורוחנית במעשיו.
בוהן אשר מזדקפת לכיוון גב כף הרגל תצביע על עדות לרוחניות גבוהה- כמיהה למיסטיקה, לפעמים תלישה מהמציאות, יכולת לצאת מעצמך ולהתבונן מלמעלה.
אצבע 2-
אצבע הפעולה- קואורדינציה של התנועה. זוהי אצבע שבה מתבוננים כאשר רוצים לדעת כיצד להתנהג בעתיד.
כאשר האצבע ארוכה יותר מהבוהן וישרה זה יצביע על פוטנציאל ליכולת אירובית טובה, ללמידה והפנמה של תנועות הגוף, זהו פוטנציאל לפיתוח אינטליגנציה- להשיג דבר מתוך דבר. הלימוד יהיה ויזואלי בתהליכי הלמידה, זיכרון ויזואלי מפותח. אלו הם אנשים רגשניים, אינטואיטיביים, אמפתיים. תמיד יפעלו מהרגש.
ברגע שהאצבע ארוכה מהבוהן אך כפופה זה יצביע על חוסר ביטוי גופני – יכולת אירובית לא מפותחת, הפנמה איטית בלימודיי התנועה, קושי בהתמקדות ויזואלית, קושי בהבאת רגש וכ"כ רגישות לבעיות עיניים. ז"א האדם לא ממצא את הפוטנציאל הטמון בו.
אצבע 3
אינסטינקט ורמת האינטואיציה, אצבע האיזון. ברגע שהיא הרבה יותר קצרה או ארוכה מאצבע 2 ו-4, יכול להיות שקיים חוסר איזון בסיסי רגשי, מוטורי, מנטלי.
כאשר אצבע 3 ישרה ומשתווה לאורך אצבע השנייה זה מצביע על אינסטינקטים מפותחים ואינטואיציה טובה, על יכולת לראות ולחזות את העתיד לבוא, על יכולת התבוננות פנימית, מערכת החיסון יעילה. מצד שני אם האצבע כפופה אזי האדם לא סומך על האינטואיציה שלו, הצתה מאוחרת בתגובות, יש קושי בהתבוננות פנימית- מנותק מעצמו, נתון יותר למחלות.
אצבע 4
אצבע הרגש. אצבע הקשורה להאשמה, אשמה וכעס, לשמיעה, תשומת לב וספיגה פנימית. סימנים יוצאי דופן באצבע 4 מעלים אפשרות לבעיה בשמיעה, לכעסים ששולטים באדם ואינו מסוגל להקשיב ולאפשר לדברים להיכנס.
כאשר אצבע 4 ישרה ובגודל של אצבע 3 זה יצביע על שמיעה מוזיקלית מפותחת, נטייה לאומנות, זהו אדם פתוח לקבל ולהעניק אנרגיה של אהבה. לעומת זאת, אצבע כפופה תעיד על כובד שמיעה, חוסר ביטוי מוסיקאלי ויצירתי הטמונים בפוטנציאל, לא מקשיבים להרהורי ליבם, ישנו קושי בקשב וריכוז, עצירה, סגירה, הדחקה של ביטוי רגשי לזולת.
אצבע 5- הזרת-
אצבע הצרכים, מבטאת רמת הדמיון, יצירתיות והיצר.
אצבע 5 שווה באורכה לאצבע 4-
יצירה: מקורית וייחודית, כרקדן/כוראוגרף, מוסיקאי/מלחין, סופר, משורר, פסל וכו'… בקיצור,בן אדם יצירתי מאוד.
מיניות: זיקה ליחסי מין חופשיים, פוטנציאל מיני גבוה.
זרת נסמכת על אצבע 4, מעליה או תחתיה-
יצירה: יש תלות, חייב מוזה בשביל לייצר, תמיד תלוי במצב רוח שלו, זקוק לעידוד ולליטוף אגו כל הזמן. לא מנצל את הפוטנציאל היצירתי שבו.
מיניות: תלוי בבן/בת זוג, זקוק ליוזמה מבן הזוג, תמיד ילך רק על בטוח.
לסיכום, על פי הרפלקסולוגיה האצבעות שלנו מעידות על רמת האינטליגנציה השכלית והרגשית שבנו. ע"י אבחון נכון נוכל לזהות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד מאיתנו ולדעת לאן פונות פנינו בתחומים שונים של החיים, המטפל ברפלקסולוגיה נעזר בבחינת אצבעות הרגליים כחלק מתהליך אבחוני שלם שעוזר לו לזהות את חוסר האיזון באדם ועל ידי תהליך טיפולי לעזור ולאזן אותו בהדרגה.